Case Study: SUSWAT Sustainable Water

Stworzenie aplikacji WWW oraz natywnej aplikacji na Androida do projektowania systemów wodnych w Afryce

Czas trwania projektu: 5 miesięcy
Data zakończenia projektu: czerwiec 2018

Digital Trading
Creative Ltd


Sektor: dedykowane systemy informatyczne
Lokalizacja: Swindon, Wielka Brytania
Wielkość: 10 pracowników


O firmie
Software house mieszczący się na terenie Wielkiej Brytanii specjalizujący się w tworzeniu dedykowanych rozwiązań dla firm z Europy Zachodniej oraz Afryki

O projekcie


W ramach 5-miesięcznego projektu we współpracy z Digital Trading byliśmy zobowiązani
dostarczyć w pełni funkcjonalne rozwiązanie służące do planowania systemów wodnych
w Afryce w ramach projektu SUSWAT dla eWaterPay (www.ewaterpay.com). Projekt polega
na budowaniu studni i udostępnianiu wody za pomocą przed-płaceniowych miniaturowych
breloków. Z uwagi na wielowymiarowość i poziom trudności wymagań byliśmy odpowiedzialni
za zaproponowanie finalnego kształtu rozwiązania, stworzenie aplikacji serwerowej,
WWW oraz Android, kończąc na wdrożeniu na serwer produkcyjny

„Firmę (…) cechowało wyraźne
zaangażowanie w poznanie
potrzeb Klienta,
jak również doprecyzowanie
wszelkich kwestii technicznych
tak, aby realizacja zadań
przebiegała jak najsprawniej”


– Zadowolony Klient
Bart Janaszek,
dyrektor operacyjny Digital Trading Ltd

Ważne wskaźniki
dla Klienta
SLA Ilość studni
do 2020 r.
Terminowość Komunikacja z
Klientem
99.9% 1100 100% Skype

Wyzwanie

System eWaterPay jest obecnie dostępny dla 20.000 ludzi w Gambii i Tanzanii. W celu osiągnięcia zaplanowanej dostępności dla 3 milionów ludzi na koniec 2020 roku niezbędne jest przyspieszenie budowy systemów. W ramach projektu SUSWAT zobowiązaliśmy się stworzyć rozwiązanie, które pomoże wolontariuszem znacząco przyśpieszyć prace nad budową kolejnych systemów w pozostałych regionach Afryki. Przy projektowaniu musieliśmy wziąć pod uwagę specyfikę regionu oraz ograniczenia technologiczne. W związku z faktem, że właściwa budowa systemów (studnie, krany, pompy) odbywa się z zebranych darowizn to jednym z istotniejszych kryteriów jest pełna transparentność i skrupulatność przy projektowaniu systemu z rozbiciem na najmniejsze koszty

Podejście

 

Projekt miał określony krótki czas realizacji. Od momentu pierwszego kontaktu ze strony Klienta do terminu uruchomienia wersji produkcyjnej przewidziane było maksymalnie 5 miesięcy. Był to termin ambitny, niemniej jednak realny. W krótkim terminie udało się oddelegować 3 osoby i skompletować zespół niezbędny do realizacji projektu.

 

Ze względu na dynamicznie ustalane wymagania niezbędne okazały się częste spotkania z Klientem w trakcie wideo konferencji Skype. Umożliwiło to szybkie wyznaczanie właściwego kierunku rozwoju rozwiązania oraz uzyskiwanie odpowiedzi na pojawiające się pytania. Testy zostały podzielone na wewnętrzne na terenie Polski oraz Wielkiej Brytanii oraz zewnętrzne w Gambii realizowane przez wolontariuszy.

 

1. Analiza potrzeb i wymagań (3 tygodnie):

– spotkania zdalne Skype,

– uszczegółowienie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych,

– aktywne doradztwo w zakresie funkcjonalności.

2. Prace programistyczne (3 miesiące):

– stworzenie rozwiązania oraz integracja z PayPal,

– cykliczne spotkania z Klientem.

3. Testy wewnętrzne (2 tygodnie)

– testy na środowisku przedprodukcyjnym w Polsce i Wielkiej Brytanii,

4. Testy zewnętrzne (2 tygodnie)

– testy na środowisku przedprodukcyjnym w Afryce.

5. Wdrożenie (1 tydzień)

– uruchomienie aplikacji na środowisku produkcyjnym,

– asysta uruchomieniowa,

6. Wsparcie po-wdrożeniowe

Rozwiązanie

 

Przed rozpoczęciem projektu wiadomo było, że niezbędna będzie bardzo bliska współpraca pomiędzy programistami, analitykiem i Klientem. Całość była koordynowana przez osobę oddelegowaną przez naszą firmę.

 

Do zadań naszej firmy należało przygotowanie:

 

– aplikacji serwerowej RestApi postawionej na MS Azure,

– aplikacji WWW do zarządzania treścią,

– aplikacji WWW do zbierania funduszy z integracją PayPal,

– aplikacji Android 4.4.

 

Po zdefiniowaniu wymagań w pierwszej kolejności rozpoczęliśmy pracę nad aplikacją serwerową z końcówkami api będącą punktem wyjścia dla aplikacji WWW oraz Android. Ponad 90% końcówek jest współdzielona przez obie aplikacje. Pracę nad WWW oraz Android przebiegały równocześnie.

 

Moduł administracji danymi oraz systemami z poziomu portalu WWW został utworzony w .NET z wykorzystaniem Angular2 + RWD dzięki czemu korzystanie z aplikacji jest równie wygodne, co z aplikacji instalowanej na środowisku Windows.

 

Utworzona została również aplikacja udostępniona w trybu publicznym dla wszystkich zainteresowanych, którzy zechcą wesprzeć swoimi środkami budowę systemów w Afryce . Na tym etapie istnieje bezpieczna integracja z PayPal IPN.

 

Wszystkie zdjęcia przechowywane są na Microsoft Azure Blob z funkcją replikowania danych w trzech miejscach, co gwarantuje dostęp na poziomie SLA 99.9%.

Praca off-line i synchronizacja

 

Ze względu na niską dostępność Internetu niezbędne było wprowadzenie trybu offline do aplikacji Android z możliwością synchronizacji danych w momencie, kiedy użytkownik jest w zasięgu sieci Wi-Fi. Zbieranie danych niezbędnych do zaprojektowania systemu polega na wielodniowym pozyskiwaniu danych w miejscach bez dostępu do sieci. Użytkownik na podstawie GPS ustala lokalizację konkretnych elementów systemu wodnego z podziałem na ich typ oraz specyfikację. Do każdego miejsca dołączane jest zdjęcie. Po powrocie do biura następuje wysłanie wszystkich danych na serwer za pomocą przycisku Synchronizuj. Istotne jest, że jeden system może być współtworzony przez wielu użytkowników równocześnie, a wysyłane zmiany na serwer są automatycznie łączone bez ryzyka nadpisania.

Responsive image
Responsive image

Wygodna praca

 

Każdy tworzony system składa się z szeregu parametrów, które użytkownik jest w stanie w łatwy sposób definiować z poziomu aplikacji. Przyjazny interfejs oparty na mapach Google, obsługa GPS z mechanizmem załączania zdjęć zapewnia wygodną pracę nawet przy bardzo rozbudowanych systemach. Do każdego systemu można dołączyć dowolną ilość notatek i współdzielić system z innymi użytkownikami: wystarczy podać jego numer telefonu, a automatycznie zostanie wysłany SMS z zaproszeniem do współtworzenia systemu.

Praca w środowisku międzynarodowym

 

Ważnym rozwiązaniem jest obsługa wielu walut. Do każdego użytkownika przypisana jest jedna konkretna waluta, którą się posługuje przy definiowaniu kosztów budowy poszczególnych elementów systemu wodnego. Automatyczne przeliczanie jednostek umożliwia wygodną pracę użytkowników z różnych rejonów świata nad jednym systemem.

Responsive image
Tools that we used in the project:

lobo solution

Rzeźnicza 28-31, p.3
50-130 Wrocław

NIP: 754-281-41-16
REGON: 160141920

godziny otwarcia

8.00 – 18.00

social media