Case Study: Media Markt i Saturn

Stworzenie aplikacji WWW oraz na komórki do obsługi zleceń transportu i montażu sprzętu AGD

Czas trwania projektu: 5 miesięcy
Data zakończenia projektu: maj 2017

OMDE Sp. z o.o.


Sektor: usługi
Lokalizacja: Wrocław, Polska
Wielkość: 20 pracowników


O firmie
Wrocławska firma zajmująca się transportem
i instalacją sprzętów AGD współpracująca
z sieciami Media Markt i Saturn.

O projekcie


W ramach 4-miesięcznego projektu dla firmy OMDE stworzyliśmy aplikację webową używaną przez pracowników marketów Media Markt i Saturn oraz instalatorów firmy OMDE. Pracownik marketu sprzedając sprzęt AGD ma natychmiastowy podgląd do wolnych terminów instalacji sprzętów w wybranym rejonie miasta. System umożliwia dokładne określenie czasochłonności zlecenia i czasu transportu w zależności od miejsca instalacji, ilości sprzętów i stopnia skomplikowania ich instalacji. Ponadto, każdy instalator na swoim telefonie posiada dostęp do listy swoich zleceń na dany dzień w postaci listy Kanban.

„Możemy z czystym
sumieniem polecić Lobo
Solutions jako konkretnego
i wiarygodnego partnera
w biznesie.”


– Zadowolony Klient
Jacek Skrzynecki,
właściciel OMDE Sp. z o.o

Ważne wskaźniki

dla Klienta

Rozwój, obsługa
i utrzymanie
Ilość marketów Terminowość SLA
Tak 10 100% 99.95%

Wyzwanie

 

Celem aplikacji było obsłużenie procesu instalacji sprzętów AGD, począwszy od ustalenie wolnego terminu przez pracownika marketu Media Markt lub Saturn, wysłanie zlecenia do firmy OMDE, rozdzielenie zadań pomiędzy ekipy instalatorów, kończąc na rozliczeniu pracowników oraz wsparciu w rozliczeniu z marketami. Na każdym etapie wykorzystywana jest nowa aplikacja, dzięki której mamy natychmiastowy podgląd listy zleceń wykonanych, w trakcie realizacji oraz zaplanowanych na kolejne dni. Każda usługa (transport, wniesienie, instalacja) zajmuje inną jednostkę czasu (np. 30 min. lub 45 min.); należy również wziąć pod uwagę czas dojazdu do klienta pod wskazany adres. W związku z tym niezbędne jest posiadanie narzędzia, które zapewni optymalne wykorzystanie czasu instalatorów i równocześnie pozwoli na rezerwację czasu niezbędnego na wykonanie usługi.

Podejście

 

Klient od dłuższego czasu widział potrzebne usprawnienia komunikacji ze swoim zleceniodawcą oraz swoimi pracownikami (instalatorami). Dotychczas zlecenia spływały do firmy za pomocą maila i były przekazywane w pliku Excel. Podobnie były rozdzielane zadania wśród instalatorów. Powodowało to dodatkowe koszty oraz zwiększało ryzyko pomyłek. W związku z tym niezbędne było stworzenie systemu informatycznego, który połączy wszystkich użytkowników. Powinien być maksymalnie prosty i przejrzysty, aby umożliwić korzystanie z niego przez osoby w supermarketach bez czasochłonnego przeszkolenia. Istotnym wyzwaniem było połączenie różnych oczekiwań i specyfiki pracy poszczególnych marketów w województwie dolnośląskim oraz śląskim.

 

1. Analiza potrzeb i wymagań (3 tygodnie):

– uszczegółowienie wymagań funkcjonalnych i niefunkcjonalnych,

– stworzenie dokumentacji w postaci pliku Word,

– aktywne doradztwo w zakresie funkcjonalności.

 

2. Prace programistyczne (3+ miesiące):

– stworzenie rozwiązania,

– cykliczne spotkania z Klientem.

 

3. Testy (3 tygodnie)

– testy na środowisku przedprodukcyjnym dla pracowników OMDE, Media Markt oraz Saturn.

 

5. Wdrożenie (1 tydzień)

– uruchomienie aplikacji na środowisku produkcyjnym,

– asysta uruchomieniowa,

 

6. Wsparcie po-wdrożeniowe

Rozwiązanie

 

Oczekiwaniem ze strony Klienta było powierzenie naszej firmie pełnej odpowiedzialności za stworzenie oraz utrzymanie rozwiązania. Dlatego zdecydowaliśmy się oprzeć na stabilnym i sprawdzonym rozwiązaniu dającym możliwość rozwoju w przyszłości.

 

Wybrane środowiska to .NET, AngularJS oraz Bootstrap. Rozdzielenie aplikacji na moduł serwerowy oraz klienta daje możliwość elastycznego rozwoju aplikacji w przyszłości wraz ze wzrostem firmy. Całość jest hostowana na środowisku MS Azure z zapewnieniem dostępności na poziomie SLA 99.95%.

 

Wstępna analiza umożliwiła wyszczególnienie 3 rodzajów użytkowników:

– pracownik marketu,

– pracownik biurowy OMDE,

– instalator OMDE.

 

Pracownik marketu korzystając z przeglądarki WWW ma dostęp do funkcjonalności, która na podstawie daty i czasu dostawy, zakresu usług oraz adresu instalacji pokazuje wszystkie wolne terminy w postaci kalendarza. Rozwiązanie to okazało się bardzo pomocne dla pracowników marketów.

 

Instalator OMDE ma dostęp z poziomu telefonu do zleceń przypisanych do niego. Działa to jak lista Kanban, gdzie każdy instalator odpowiedzialny jest za przypisanie do siebie właściwych zadań i ich realizację. Na koniec dnia lista Niewykonane jest pusta, a lista Wykonane zawiera wszystkie wykonane zlecenia z wybranego dnia.

Lista Kanban

 

Każdy instalator logując się przez komórkę do aplikacji na swoje konto widzi w zakładce Wszystkie listę nieprzypisanych zleceń na dany dzień. W pierwszej kolejności jego obowiązkiem jest przypisanie odpowiednich zleceń do siebie. Przenoszą się one automatycznie do zakładki Moje. Odbywa się to za pomocą pojedynczego kliknięcia w ikonę Przypisz. W tym momencie dany instalator odpowiedzialny jest za realizacje wybranych zleceń, aż wszystkie zostaną oznaczone jako Wykonane.

 

Status wykonania jest w trybie on-line dostępny dla pracowników biurowych OMDE oraz pracownika marketu

Responsive image
Responsive image

Wygodna praca

 

Instalator ma dostęp do szczegółów danego zlecenia po pojedynczym kliknięciu na ikonę Szczegóły. Na nowej zakładce znajdują się wszystkie niezbędne informacje potrzebne do realizacji zlecenia, m.in. typ i rodzaj sprzętu, godzina oraz adres instalacji.

 

Instalator może oznaczyć dane zlecenie jako Zakończone oraz dodać notatki

Kalendarz wolnych terminów

 

Udostępnienie dla pracowników marketu funkcjonalności Kalendarz wolnych terminów okazało się przysłowiowym strzałem w dziesiątkę. W prosty sposób pokazuje wolne terminy, analizując szereg danych (zakres instalacji, rodzaje sprzętów, adres). Posiada również mechanizm planowania instalacji w trakcie dwóch stref godzinowych (np. łącznie 12-16 i 16-20). Znacząco przyspieszyło i usprawniło to proces przyjmowania zleceń instalacji.

Responsive image
Narzędzia, których użyliśmy w projekcie:

lobo solution

Rzeźnicza 28-31, p.3
50-130 Wrocław

NIP: 754-281-41-16
REGON: 160141920

godziny otwarcia

8.00 – 18.00

social media